Rower Niemen na fartuchowych kołach 16" z dobrze zachowanymi oryginalnymi oponami Stomil.
Przednia lampa Daimon, na główce ramy znaczek wytwórni Niemen.
Na mocowaniu tylnej piasty logo firmy i napis NIEMEN.
Piasty kół w dobrym stanie, z oryginalnymi kalamitkami. Uszkodzona oś suportu, brak łożysk. Zniszczone i niekompletne łożyska główki ramy.
Wypiaskowano i pomalowano wszystkie elementy roweru. Dorobiono bieżnie główki ramy i złożono z nowymi kulkami. Odnowiono piasty, wymieniono szprychy na nowe. Zgodnie z archwalnym opisem rowery Niemen były czarne z zielonymi lub czerwonymi szparunkami - wybrano zestawienie czarno-czerwone.
Wyremontowano siodełko. Komfort kolarza widocznie leżał na sercu producenta - spężyn dwa razy więcej niż standardowo.
Odrestaurowano przednią lampę - na szkiełku słabo widoczny napis DAIMON. Przełącznik lampy posiada pięć położeń: wyłączone oświetlenie, żarówka pozycyjna zasilana z suchej baterii, żarówka pozycyjna zasilana z dynama, żarówka główna zasilana z dynama lub baterii. Po prawej stronie lampy sprężysta gwiazdka i cyfrowy wskaźnik pochylenia lampy (taki gadżet zamiast cyfrowej nawigacji).
Wyremontowano tylną lampkę. Po wyczyszczeniu oryginalne opony okazały się w znakomitym stanie. Piękne balonowe opony i fartuchowe felgi - rzadkość.
Wykonano repliki rączek.
Dokupiono, dopasowano, pomalowano i zamontowano błotniki.
Na błotnikach wykonano pojedyńcze czerwone szparunki.
Pochromowano korby i zębatkę. Zreperowano oś suportu, dotoczono nowe nakrętki korb.
Wyremontowano pedały.
Wyremontowano i założono dynamo Melas. Wykonano instalację elektryczną z przewodu w oplocie bawełnianym.
Jeszcze tylko poszycie siodełka uszyte na wzór oryginału.