Ciekawy francuski motocykl z lat dwudziestych. Zardzewiały ale kompletny co w przypadku przedstawiciela francuskiej motoryzacji jest szczególnie ważne - motocykli mnóstwo ale literatury jak na lekarstwo. Najciekawszy jest silnik - dwusów ale bardzo starannie zaprojektowany. Zewnętrzna pompa (a właściwie podajnik oleju), której niestety brak smaruje czopy wału pobierając olej ze zbiornika na dnie karterów. Skrzynia biegów typowa - dwa biegi przełączne ręczną dźwignią. Napęd tylnego koła pasowy.
![[img]](/file/dfr/img_2.jpg)
Pomimo stu lat zachowane resztki oryginalnego malowania i logo.
![[img]](/file/dfr/img_3.jpg)
Zdobycie dozownika oleju nie było łatwe ani tanie. Z trzech kupionych na słynnych niemieckich październikowych targach dwie nadawały się do remontu a najlepiej pasował ten który dostaliśmy gratis i który wyglądał z zewnątrz jak śmieć a wśrodku był w doskonałym stanie. Niestety częściej bywa odwrotnie. Remont silnika okazał się kosztowny i czasochłonny - iskrownik do remontu, tłok do dorobienia ale zakończył się pełnym sukcesem.
![[img]](/file/dfr/img_4.jpg)
Dorobienie osłony łańcucha okazało się banalne w porównaniu z zadaniem znalezienia pasujących do oryginalnych felg opon fartuchowych. W końcu użyto opon oryginalnych które po odświeżeniu wyglądają nieźle ale do jazdy się absolutnie nie nadają.
Malowanie odtworzono zgodnie z zachowanymi resztkami.
![[img]](/file/dfr/img_5.jpg)
![[img]](/file/dfr/img_7.jpg)


