DKW Block w wersji luksusowej, czyli z rozrusznikiem elektrycznym. Dość starannie skompletowany, szczególną uwagę zwraca znakomicie zachowana oryginalna kierownica z osprzętem (brak jednej klamki i amperomierza) oraz pólka na dwa akumulatory z przyciskiem rozrusznika. Stan blacharki średni za to dużo dodatkowych części silnikowych.
Wyremontowano siodło z blaszkami tworzącymi charakterystyczne mini oparcie.
Sprawdzono szczelność baku i złożono kulisę zmieny biegów z poniklowanych części.
Wypiaskowano elementy przedniego zawieszenia i złożono trapez dopasowując tuleje zawieszenia oraz mocowania manetek.
Po rozebraniu ramy okazało się że niektóre elementy są mocno uszkodzone przez rdzę. W najgorszym stanie okazała się główka ramy. Przerdzewiałe obsady bieżni łożysk odpadły. Ponieważ próby kupienia główki w lepszym stanie spełzły na niczym przystąpiono do naprawy. Odcięto przerdzewiałe i pogięte fragmenty główki.
Wytoczono nowe obsady łożysk oraz tuleję ustalającą. Kupiono nowe bieżnie oraz kulki.
Złożono sztycę trapezu z dorobionymi elementami aby skontrolować odległości.
Do główki ramy wspawano dorobiony zestaw elementów.
Uszkodzone części ramy obspawano i wlutowano nowe tuleje.
Rozebrano silnik znajdujący się w motocyklu oraz pozostałe silniki i skrzynie biegów. Wybrano najlepsze kartery oraz obudowę skrzyni biegów. Wybrane elementy dokładnie wyczyszczono i skontrolowano gwinty i szpilki.
Złożono na gotowo skrzynię biegów i przetestowano jej działanie. Wstępnie złożono silnik dokonując selekcji części. Dopasowano pokrywę oraz kopniak.
Zmontowano ramę wraz z silnikiem zwracając szczególną uwagę na jej geometrię. Zmontowano tylni błotnik, bagażnik oraz puszki dorabiając brakujące uchwyty.
Zreperowano blachy mocujące stopki pasażera oraz podnóżek centralny. Wykonano nakładki które wspawano od wewnątrz. Pozwoliło to wzmocnić noski o które zapiera się podnóżek centralny oraz wyeliminować luz na osi podnóżka.
Dorobiono brakujące tuleje i zmontowano podnóżek.
Pomalowano półkę na akumulatory (dwa w przypadku motocykla z rozrusznikiem). Wyremontowano oryginalny włącznik rozrusznika. Dotoczono bakielitowe tulejki izolacyjno - dystansowe. Poniklowano przycisk, pomalowano obudowę.
W puszce prądów udało się zachować oryginalną stacyjkę. Wytoczono nowy środek bębęnka, dokupiono replikę kluczyka. Wymontowano wszystkie styki, wyczyszczono i połączono nowymi przewodami z pominięciem brakującego regulatora. Cewkę wysokiego napięcia wysłano do przewinięcia. Dzięki temu puszka prądów będzie spełniać większość swoich oryginalnych funkcji.
Pomalowano elementy ramy - bez szpachli się nie obyło. Pomalowano felgi, piasty i dekle. Zakupiono nowe szprychy i zapleciono koła. Poskładano na gotowo ramę wraz z przednim zawieszeniem. Dopasowano przedni błotnik wraz z pałąkami.
Zregenerowano wał, wykonano szlif cylindra i nowy nadwymiarowy tłok. Wymieniono wałeczki w łożyskach wału i poskładano silnik. Gotowy silnik wmontowano w ramę.
Pomalowano tylny błotnik, bagażnik oraz puszki.
Pomalowano przedni błotnik wraz z pałąkami i płetwą.
Dorobiono elementy mocujące tablicę rejestracyjną oraz tylną lampkę. Zreperowano klamki, wykonano rozgaz na wzór oryginalnego. Dopasowano i wzstępnie zmontowano oryginalne wydechy. Wykonano linki sprzęgła oraz hamulca. Dorobiono pręt hamulcowy wraz z elementami napinającymi zgodnie z katalogiem części. Dopasowano osłonę łańcucha.
Pomalowano zbiornik paliwa. Zreperowano głowicę wstawiając tuleje w otwory świecy i odprężnika. Dorobiono brakujące elementy kranika.
Zmontowano kulisę zmiany biegów i połączoną ją z dźwigienką skrzyni biegów. Wykonano instalację elektryczną z przewodu w oplocie bawełnianym.
Zamontowano prędkościomierz VDO oraz amperomierz.
Wyremontowano gaźnik, dorobiono filtr powietrza. Odczyszczono i pomalowano lakierem żaroodpornym oryginalne kolanka i rury wydechowe. Wykonano instalację paliwową.
Zamocowano dorobione na wzór poszycie siedzenia.
Naprawiono przerywacz i zmontowano układ zapłonowy. Pomalowano pokrywę prądnicy, dorobiono pokrywkę przerywacza. Wyremontowano klakson Hella.
Motocykl uruchomiono, na razie ze zwykłą prądnicą (bez prądnico-rozrusznika w który był wyposażony Luksus) i wykonano kilka jazd próbnych. Wyregulowano gaźnik i zapłon, sprawdzono szczelność instalacji paliwowej.