Your web browser is too old or does not support JavaScript. This page will not display as intended.

DKW KS WH

Z silnika zdjęto cylinder. Na gładzi początki korozji. Próg niewielki ale wyraźne oznaki wypracowania.

[img]

Mnóstwo nagaru, używano kiepskiego oleju. Kanały w cylindrze zatkane, jeden z wydechowych zupełnie.

[img]

Usunięto z cylindra nagar i osady. Ze względu na dużą ilość piasku cylinder wymyto ciśnieniowo, wysuszono i pomalowano.

[img]

Tłok mocno pozacierany. Pierścienie zapieczone w rowkach.

[img]

Tłok oczyszczono. Najniższy pierścień do wymiany, został od przodu "zaprasowany" w rowku.

[img]

Jeśli tłok ma zostać użyty najlepiej byłoby wymienić wszystkie pierścienie. Sworzeń jest nieco za luźny w tłoku.

[img]

Wałek sprzęgłowy nosi ślady awarii.

[img]

Karter w miejscu osadzenia pierścienia trzymającego łożysko wału uszkodzony.

[img]

Wał po remoncie. Stopa korbowodu bez luzu. Czopy wału przeszlifowane. W łożyskach nadwymiarowe rolki (13x6,07 + 2x 5,75). W jednym łożysku początki korozji (do usunięcia).

[img]

Wszystkie części do umycia i weryfikacji.

[img]

[img]

Lewy karter naprawiany. Spawane miejsce osadzenia pierścienia. Widać ślady uderzenia. Silnik prawdopodobnie remontowany po awarii dość dawno temu. Potem pracował aż został odstawiony i zasechł. Prawdopodobnie zaklinował się zmieniacz biegów.

[img]

Prądnica kompletna. Mechanicznie nieuszkodzona. Przewody uszkodzone, szczotki do wymiany.

[img]

Pokrywa silnika kompletna w dobrym stanie. Do naprawy miejsce mocowania sprężyny kopniaka.

[img]

[img]

Prawy karter nieuszkodzony.

[img]

Lewy karter naprawiany. Można wstawić łożyska za pomocą kleju aby odciążyć pierścień osadczy.

[img]

Niepokojące jest natomiast pęknięcie w miejscu wkręcenia kołka wysprzęglającego rozrusznik ze względu na udarowe obciążenia.

[img]