Z silnika zdjęto cylinder. Na gładzi początki korozji. Próg niewielki ale wyraźne oznaki wypracowania.
![[img]](/file/dkw_ks_wh/img_1.jpg)
Mnóstwo nagaru, używano kiepskiego oleju. Kanały w cylindrze zatkane, jeden z wydechowych zupełnie.
![[img]](/file/dkw_ks_wh/img_2.jpg)
Usunięto z cylindra nagar i osady. Ze względu na dużą ilość piasku cylinder wymyto ciśnieniowo, wysuszono i pomalowano.
![[img]](/file/dkw_ks_wh/img_3.jpg)
Tłok mocno pozacierany. Pierścienie zapieczone w rowkach.
![[img]](/file/dkw_ks_wh/img_4.jpg)
Tłok oczyszczono. Najniższy pierścień do wymiany, został od przodu "zaprasowany" w rowku.
![[img]](/file/dkw_ks_wh/img_5.jpg)
Jeśli tłok ma zostać użyty najlepiej byłoby wymienić wszystkie pierścienie. Sworzeń jest nieco za luźny w tłoku.
![[img]](/file/dkw_ks_wh/img_6.jpg)
Wałek sprzęgłowy nosi ślady awarii.
![[img]](/file/dkw_ks_wh/img_7.jpg)
Karter w miejscu osadzenia pierścienia trzymającego łożysko wału uszkodzony.
![[img]](/file/dkw_ks_wh/img_8.jpg)
Wał po remoncie. Stopa korbowodu bez luzu. Czopy wału przeszlifowane. W łożyskach nadwymiarowe rolki (13x6,07 + 2x 5,75). W jednym łożysku początki korozji (do usunięcia).
![[img]](/file/dkw_ks_wh/img_9.jpg)
Wszystkie części do umycia i weryfikacji.
![[img]](/file/dkw_ks_wh/img_10.jpg)
![[img]](/file/dkw_ks_wh/img_11.jpg)
Lewy karter naprawiany. Spawane miejsce osadzenia pierścienia. Widać ślady uderzenia. Silnik prawdopodobnie remontowany po awarii dość dawno temu. Potem pracował aż został odstawiony i zasechł. Prawdopodobnie zaklinował się zmieniacz biegów.
![[img]](/file/dkw_ks_wh/img_12.jpg)
Prądnica kompletna. Mechanicznie nieuszkodzona. Przewody uszkodzone, szczotki do wymiany.
![[img]](/file/dkw_ks_wh/img_13.jpg)
Pokrywa silnika kompletna w dobrym stanie. Do naprawy miejsce mocowania sprężyny kopniaka.
![[img]](/file/dkw_ks_wh/img_14.jpg)
![[img]](/file/dkw_ks_wh/img_15.jpg)
Prawy karter nieuszkodzony.
![[img]](/file/dkw_ks_wh/img_16.jpg)
Lewy karter naprawiany. Można wstawić łożyska za pomocą kleju aby odciążyć pierścień osadczy.
![[img]](/file/dkw_ks_wh/img_17.jpg)
Niepokojące jest natomiast pęknięcie w miejscu wkręcenia kołka wysprzęglającego rozrusznik ze względu na udarowe obciążenia.
![[img]](/file/dkw_ks_wh/img_18.jpg)
Skrzynia biegów w bardzo dobrym stanie.
![[img]](/file/dkw_ks_wh/img_19.jpg)
Sprzęgło kompletne z tarczami sprzęgłowymi w dość dobrym stanie.
![[img]](/file/dkw_ks_wh/img_20.jpg)
![[img]](/file/dkw_ks_wh/img_21.jpg)
Dźwignia i tulejka zmieniacza biegów zużyte. Wymiana tulejki powinna wystarczyć.
![[img]](/file/dkw_ks_wh/img_22.jpg)
Skompletowano śruby, przegwintowano otwory.
![[img]](/file/dkw_ks_wh/img_23.jpg)
![[img]](/file/dkw_ks_wh/img_24.jpg)
Naprawiono, wyczyszczono i skompletowano przerywacz. Widoczna dodatkowa sprężysta blaszka dociskająca sprawiający kłopoty styk.
![[img]](/file/dkw_ks_wh/img_25.jpg)
Silnik gotowy do próbnego montażu.
![[img]](/file/dkw_ks_wh/img_26.jpg)
Zbiornik paliwa w kiepskim stanie. Wielokrotnie spawany i lutowany. Do naprawy miejsce przykręcania kulisy zmiany biegów i wszystkie gwinty. Do wypiaskowania i dokładnego obejrzenia.
![[img]](/file/dkw_ks_wh/img_27.jpg)
Sprężyny siodła uszkodzone, przyspawane do stelaża. Do wymiany lub naprawy.
![[img]](/file/dkw_ks_wh/img_28.jpg)
Większość części przygotowano do piaskowania.
![[img]](/file/dkw_ks_wh/img_29.jpg)
Piasty kół z modelu SB. W katalogu model KS ma cienkie blaszane dekle i tylko wstawki z grubej blachy. Tylna piasta jest nitowana z bębnem a nie rozbieralna. Oczywiście można je wykorzystać, być może takie były w niektórych rocznikach.
![[img]](/file/dkw_ks_wh/img_30.jpg)
Elementy motocykla wymyto i wypiaskowano.
![[img]](/file/dkw_ks_wh/img_31.jpg)
![[img]](/file/dkw_ks_wh/img_32.jpg)
Każdą część dokładnie obejrzano pod kątem pęknięć i deformacji. Części wyprostowano, znalezione pęknięcia zaspawano.
![[img]](/file/dkw_ks_wh/img_33.jpg)
Naprawiono "rozbite" otwory. Wspawano obluzowane elementy. Napawano miejsca wytarte, zagniecione i zużyte.
![[img]](/file/dkw_ks_wh/img_34.jpg)
Uzupełniono wyłamany fragment główki ramy.
![[img]](/file/dkw_ks_wh/img_35.jpg)
Wszystkie części pokryto gruntem antykorozyjnym.
![[img]](/file/dkw_ks_wh/img_36.jpg)
![[img]](/file/dkw_ks_wh/img_37.jpg)
Zmontowano przednią piastę. Brakuje napędu prędkościomierza.
![[img]](/file/dkw_ks_wh/img_38.jpg)
Wstawiono łożyska główki ramy i rozpoczęto montaż ramy.
![[img]](/file/dkw_ks_wh/img_39.jpg)
Zmontowano ramę, naprawiono osie i dorobiono brakujące tulejki.
![[img]](/file/dkw_ks_wh/img_40.jpg)
Zmontowano łożyska i wahaczyki. Brakuje górnego dekielka amortyzatora skrętu i miseczki ramienia amortyzatora (dorobić czy zostaną kupione?).
![[img]](/file/dkw_ks_wh/img_41.jpg)
![[img]](/file/dkw_ks_wh/img_42.jpg)
Zmontowano trapez, wytoczono dystanse i przymierzono przednią piastę,
![[img]](/file/dkw_ks_wh/img_43.jpg)
Sprężyna trapezu jest inna niż katalogowa. Zazwyczaj jest sztywniejsza sprężyna z miseczkami. Zawieszenie może być "bardziej miękkie".
![[img]](/file/dkw_ks_wh/img_44.jpg)
![[img]](/file/dkw_ks_wh/img_45.jpg)
Dopasowano stopkę centralną. Pospawano pęknięcia. Dorobiono brakujące dolne fragmenty.
![[img]](/file/dkw_ks_wh/img_46.jpg)
Tylny błotnik w dość kiepskim stanie. Do dużej naprawy blacharskiej.
![[img]](/file/dkw_ks_wh/img_47.jpg)
Rozebrano tylne siodło. Elementy do naprawy, poszycie do wymiany.
![[img]](/file/dkw_ks_wh/img_48.jpg)
![[img]](/file/dkw_ks_wh/img_49.jpg)
Naprawiono i zamontowano przedni błotnik.
![[img]](/file/dkw_ks_wh/img_50.jpg)
Naprawiono tylny błotnik, jego pałąk, bagażnik i puszkę narzędziową.
![[img]](/file/dkw_ks_wh/img_51.jpg)
Główne elementy karoserii gotowe.
![[img]](/file/dkw_ks_wh/img_52.jpg)
Zamontowano przednią lampę i tablicę rejestracyjną.
![[img]](/file/dkw_ks_wh/img_53.jpg)
Dorobiono mocowanie tablicy rejestracyjnej i lampki. Zamontowano elementy tylnego błotnika.
![[img]](/file/dkw_ks_wh/img_54.jpg)
Zmontowano tylną piastę. Wstawiono nowe łożyska i przynitowano nowe okładziny hamulcowe.
![[img]](/file/dkw_ks_wh/img_55.jpg)
Ustawiono piastę i naprawiono osłonę łańcucha. Czy dajemy pompkę na osłonie łańcucha?
![[img]](/file/dkw_ks_wh/img_56.jpg)


