Motocykl jak na swoje lata kompletny i mało "kombinowany". Część kiedyś niezbyt poważanych "dykt" została poddana dość poważnym przeróbkom, w rodzaju przyspawania do fury. Ta uniknęła tego losu choć też nosi ślady domowego remontu sprzed lat.
Wstępny ogląd wykazuje poniższe mankamenty pojazdu:
- brak dźwigni biegów wraz z cięgłem i dźwigienką sterującą skrzynią biegów
- uszkodzenie przedniej części główki ramy (mocne wgniecenie od strony sprężyny)
- brak oryginalnych błotników
- nieoryginalna skrzynka narzędziowa
- brak licznika
- brak osłony łańcucha
- brak mocowania akumulatora
- brak tabliczki znamionowej
- piasta i bęben przedniego koła to samoróbka (zaadoptowana tylna piasta z dotoczonym bębnem i dorobionym deklem)
- nieoryginalna prawa klamka
![[img]](/file/dkw_nz_350/img_1.jpg)
![[img]](/file/dkw_nz_350/img_2.jpg)
![[img]](/file/dkw_nz_350/img_3.jpg)
Do motocykla dołączono osobno: drugi wydech, przedni błotnik z pałąkami, 3 puszki narzędziowe oraz dekiel ze szczękami przedniej piasty.
![[img]](/file/dkw_nz_350/img_4.jpg)
Motocykl zdemontowano. Wyselekcjonowano części które zostaną poddane piaskowaniu.
![[img]](/file/dkw_nz_350/img_5.jpg)
Dopiero po piaskowaniu można dokładnie ocenić stan poszczególnych części.
![[img]](/file/dkw_nz_350/img_6.jpg)
Zbiornik paliwa został kiedyś przestrzelony a potem zreperowany.
![[img]](/file/dkw_nz_350/img_7.jpg)
Obawy budziła uderzona główka ramy. Na szczęście obsady łożysk są nienaruszone. Wskutek uderzenia rama pękła wokół główki ale się nie odkształciła.
![[img]](/file/dkw_nz_350/img_8.jpg)
Wieniec zębaty wymaga wymiany.
![[img]](/file/dkw_nz_350/img_9.jpg)
Blaszana pokrywa bębna popękała ale jest uratowania.
![[img]](/file/dkw_nz_350/img_10.jpg)
Felga z tylnego koła niewątpliwie oryginalna, z charakterystycznymi poprzecznymi przetłoczeniami. Druga z felg niekoniecznie oryginalna. Prawdopodobnie całe przednie koło zostało poskładane z tego co było "pod ręką". Felgę można zostawić lub poszukać innej, potrzebna będzie natomiast przednia piasta z napędem licznika.
![[img]](/file/dkw_nz_350/img_11.jpg)
Przedni błotnik co prawda reperowany ale bardzo udatnie. Wymaga jedynie wyklepania i oczywiście bez szpachli się nie obejdzie.
![[img]](/file/dkw_nz_350/img_12.jpg)
Pozostałe elementy będące w stanie dobrym lub bardzo dobrym od razu zostały zabezpieczone podkładem.
![[img]](/file/dkw_nz_350/img_13.jpg)
![[img]](/file/dkw_nz_350/img_14.jpg)
Elementy co do których stanu i oryginalności nie ma wątpliwości (widoczne sygnatury) przeznaczono do lakierowania.
![[img]](/file/dkw_nz_350/img_15.jpg)
Pospawano pęknięcia główki ramy. Wyszpachlowano miejsca wgniecione i pomalowano ramę.
![[img]](/file/dkw_nz_350/img_16.jpg)
Wyczyszczono i przegwintowano oryginalne śruby ramy i trapezu.
![[img]](/file/dkw_nz_350/img_17.jpg)
Przygotowano do montażu łączniki ramy.
![[img]](/file/dkw_nz_350/img_18.jpg)
Do głównej części ramy dołączono zabezpieczone podkładem tylne części.
![[img]](/file/dkw_nz_350/img_19.jpg)
Wybito zapieczone w podstawce centralnej tuleje. Wytoczono nowe tuleje oraz śruby mocujące tak aby podstawka obracała się bez luzu.
![[img]](/file/dkw_nz_350/img_20.jpg)
Pozstawiono ramę na podstawce i skontrolowano dopasowanie poszczególnych elementów.
![[img]](/file/dkw_nz_350/img_21.jpg)
Wstępnie zmontowano sztycę, wahaczyki, elementy amortyzatora skrętu i amortyzatora drgań. Wyczyszczono tuleje, sprawdzono luzy na poszczególnych elementach i poprawność zamocowania sprężyny trapezu.
![[img]](/file/dkw_nz_350/img_22.jpg)
Zmontowano cały trapez i sprawdzono dopasowanie jego elementów. Przymierzono blachy i śruby mocujące silnik.
![[img]](/file/dkw_nz_350/img_23.jpg)
Ponownie rozebrano ramę, wybierając grupę części do niklu
![[img]](/file/dkw_nz_350/img_24.jpg)
oraz do ocynku.
![[img]](/file/dkw_nz_350/img_25.jpg)
Pomalowano elementy ramy i złożono na gotowo cały ustrój nośny motocykla.
![[img]](/file/dkw_nz_350/img_26.jpg)
Przyklejono nowe okładziny hamulcowe i złożono piasty. Pomalowano felgi i zapleciono koła. Założono nowe opony i dętki. Dopasowano i pomalowano puszkę narzędziową. Kupiono i zamontowano nowe wydechy.
![[img]](/file/dkw_nz_350/img_27.jpg)
Postawiono ramę na kołach i przymierzono błotniki. Złożono silnik i wstawiono do ramy. Pomalowano błotniki i zamontowano do motocykla. Dokupiono replikę tylnej lampki i zamontowano do błotnika.
![[img]](/file/dkw_nz_350/img_28.jpg)
Wyczyszczono gaźnik. Zamontowano linki. Zreperowano rolgaz. Kupiono replikę puszki akumulatora. Przygotowano motocykl do próbnego uruchomienia.
![[img]](/file/dkw_nz_350/img_29.jpg)
Dokonano próbnego uruchomienia silnika. Przetestowano działanie prądnicy.
Pomalowano i zamontowano zbiornik paliwa. Położono instalację elektryczną.
![[img]](/file/dkw_nz_350/img_30.jpg)
Wykonano i zamontowano filtr powietrza. Zregenerowano i pomalowano klakson.
![[img]](/file/dkw_nz_350/img_31.jpg)
Dokupiono gumę siedzenia i zmontowano siedzenie kierowcy.
![[img]](/file/dkw_nz_350/img_32.jpg)
Wykonano kilka próbnych jazd, sprawdzając działanie silnika i skrzyni biegów.
Zamontowano stacyjkę, przełączniki i przednią lampę. Wyremontowano prędkościomierz i zamontowano go w konsolce.
![[img]](/file/dkw_nz_350/img_33.jpg)
Dorobiono i zamontowano osłonę lańcucha.
![[img]](/file/dkw_nz_350/img_34.jpg)
Dorobiono elementy ręcznej dźwigni zmiany biegów.
![[img]](/file/dkw_nz_350/img_35.jpg)
![[img]](/file/dkw_nz_350/img_36.jpg)
Gotowy motocykl objeżdżono regulując gaźnik.


