Your web browser is too old or does not support JavaScript. This page will not display as intended.

DKW NZ 350

Motocykl jak na swoje lata kompletny i mało "kombinowany". Część kiedyś niezbyt poważanych "dykt" została poddana dość poważnym przeróbkom, w rodzaju przyspawania do fury. Ta uniknęła tego losu choć też nosi ślady domowego remontu sprzed lat.

Wstępny ogląd wykazuje poniższe mankamenty pojazdu:

- brak dźwigni biegów wraz z cięgłem i dźwigienką sterującą skrzynią biegów

- uszkodzenie przedniej części główki ramy (mocne wgniecenie od strony sprężyny)

- brak oryginalnych błotników

- nieoryginalna skrzynka narzędziowa

- brak licznika

- brak osłony łańcucha

- brak mocowania akumulatora

- brak tabliczki znamionowej

- piasta i bęben przedniego koła to samoróbka (zaadoptowana tylna piasta z dotoczonym bębnem i dorobionym deklem)

- nieoryginalna prawa klamka

[img]

[img]

[img]

Do motocykla dołączono osobno: drugi wydech, przedni błotnik z pałąkami, 3 puszki narzędziowe oraz dekiel ze szczękami przedniej piasty.

[img]

Motocykl zdemontowano. Wyselekcjonowano części które zostaną poddane piaskowaniu.

[img]

Dopiero po piaskowaniu można dokładnie ocenić stan poszczególnych części.

[img]

Zbiornik paliwa został kiedyś przestrzelony a potem zreperowany.

[img]

Obawy budziła uderzona główka ramy. Na szczęście obsady łożysk są nienaruszone. Wskutek uderzenia rama pękła wokół główki ale się nie odkształciła.

[img]

Wieniec zębaty wymaga wymiany.

[img]

Blaszana pokrywa bębna popękała ale jest uratowania.

[img]

Felga z tylnego koła niewątpliwie oryginalna, z charakterystycznymi poprzecznymi przetłoczeniami. Druga z felg niekoniecznie oryginalna. Prawdopodobnie całe przednie koło zostało poskładane z tego co było "pod ręką". Felgę można zostawić lub poszukać innej, potrzebna będzie natomiast przednia piasta z napędem licznika.

[img]

Przedni błotnik co prawda reperowany ale bardzo udatnie. Wymaga jedynie wyklepania i oczywiście bez szpachli się nie obejdzie.

[img]

Pozostałe elementy będące w stanie dobrym lub bardzo dobrym od razu zostały zabezpieczone podkładem.

[img]

[img]

Elementy co do których stanu i oryginalności nie ma wątpliwości (widoczne sygnatury) przeznaczono do lakierowania.

[img]

Pospawano pęknięcia główki ramy. Wyszpachlowano miejsca wgniecione i pomalowano ramę.

[img]

Wyczyszczono i przegwintowano oryginalne śruby ramy i trapezu.

[img]

Przygotowano do montażu łączniki ramy.

[img]

Do głównej części ramy dołączono zabezpieczone podkładem tylne części.

[img]

Wybito zapieczone w podstawce centralnej tuleje. Wytoczono nowe tuleje oraz śruby mocujące tak aby podstawka obracała się bez luzu.

[img]

Pozstawiono ramę na podstawce i skontrolowano dopasowanie poszczególnych elementów.

[img]

Wstępnie zmontowano sztycę, wahaczyki, elementy amortyzatora skrętu i amortyzatora drgań. Wyczyszczono tuleje, sprawdzono luzy na poszczególnych elementach i poprawność zamocowania sprężyny trapezu.

[img]

Zmontowano cały trapez i sprawdzono dopasowanie jego elementów. Przymierzono blachy i śruby mocujące silnik.

[img]

Ponownie rozebrano ramę, wybierając grupę części do niklu

[img]

oraz do ocynku.

[img]

Pomalowano elementy ramy i złożono na gotowo cały ustrój nośny motocykla.

[img]

Przyklejono nowe okładziny hamulcowe i złożono piasty. Pomalowano felgi i zapleciono koła. Założono nowe opony i dętki. Dopasowano i pomalowano puszkę narzędziową. Kupiono i zamontowano nowe wydechy.

[img]

Postawiono ramę na kołach i przymierzono błotniki. Złożono silnik i wstawiono do ramy. Pomalowano błotniki i zamontowano do motocykla. Dokupiono replikę tylnej lampki i zamontowano do błotnika.

[img]

Wyczyszczono gaźnik. Zamontowano linki. Zreperowano rolgaz. Kupiono replikę puszki akumulatora. Przygotowano motocykl do próbnego uruchomienia.

[img]

Dokonano próbnego uruchomienia silnika. Przetestowano działanie prądnicy.

Zobacz film

Pomalowano i zamontowano zbiornik paliwa. Położono instalację elektryczną.

[img]

Wykonano i zamontowano filtr powietrza. Zregenerowano i pomalowano klakson.

[img]

Dokupiono gumę siedzenia i zmontowano siedzenie kierowcy.

[img]

Wykonano kilka próbnych jazd, sprawdzając działanie silnika i skrzyni biegów.

Zobacz film

Zamontowano stacyjkę, przełączniki i przednią lampę. Wyremontowano prędkościomierz i zamontowano go w konsolce.

[img]

Dorobiono i zamontowano osłonę lańcucha.

[img]

Dorobiono elementy ręcznej dźwigni zmiany biegów.

[img]

[img]

Gotowy motocykl objeżdżono regulując gaźnik.

Zobacz film