Your web browser is too old or does not support JavaScript. This page will not display as intended.

Harley Davidson 1936

Ładnie skompletowany motocykl z oryginalnych części. Rama, zawieszenie i koła pomalowane i złożone.

[img]

Zdemontowano i wypiaskowano elementy blacharki wymagające prac blacharskich i malowania.

[img]

Naprawy wymaga dolny brzeg osłony.

[img]

Półka elektryczna została przerobiona.

[img]

Tylny błotnik wymaga odbudowy w miejscu mocowania zawiasu.

[img]

Płetwa przerdzewiała na wylot pod rynienką na kabel. Resztki rynienki usunięto odsłaniając uszkodzenia.

[img]

Sprawdzono stan przedniej piasty i tarczy kotwicznej. Kompletne ale zbyt duże luzy na tulejkach powodują że tarcza i szczęki "żyją własnym życiem".

Wypracowany otwór rozwiercono.

[img]

Wytoczono tulejkę z brązu i wciśnięto w rozwiercony otwór. Wyczyszczono rozpierak i usunięto lakier z osi, otworów i powierzchni współpracujących.

Wyciśnięto tuleję dekla

[img]

Zdemontowano oś koła i przetoczono koniec na którym osadzony obrotowo jest dekiel.

[img]

Wytoczono nadwymiarową tuleję i wciśnięto w dekiel.

[img]

Złożono łożyska koła, elementy dekla i założono koło do motocykla. Sprawdzono czy dekiel obraca się bez zacięć.

[img]

Zdemontowano końce przedniej podstawki. Przetoczono zapieczone tulejki.

[img]

Ustawiono przedni błotnik względem koła na górnych śrubach mocujących do widelca. Przymierzono elementy przedniej podstawki.

[img]

Przednią podstawkę wypiaskowano, wspawano górne mocowania.

[img]

Naprawiono i zabezpieczono gruntem półkę.

[img]

Aby przymierzyć osłonę sprężyn zdemontowano kierownicę. Sprawdzono przy okazji dlaczego nie działa amortyzator skrętu i zdemontowano jego elementy. Przy okazji stwierdzono brak tulejki w górnym łączniku zawieszenia (brak raczej katastrofalny w skutkach).

[img]

[img]

Wykonano nowe, grubsze podkładki cierne amortyzatora, wyrównano oś amortyzatora, zapewniono swobodny przesuw elementów amortyzatora.

Złożono elementy amortyzatora, osłonę sprężyn i mocowanie klaksonu.

Zmieniono położenie otworów przedniego błotnika poprawiając jego położenie względem widelca i koła. Wspawano wzmocnienia w miejscach mocowań.

Dopasowano pałąki, wytoczono nity i zmontowano całość.

[img]

Wstępnie przymierzono tylny błotnik.

[img]

Sprawdzono elementy piasty tylnego koła. Wytoczono dystanse, przetoczono oś eliminując klinowanie się łożysk i dekla.

Przymierzono pałąk błotnika i dopasowano kształt pałąka tylnego siedzenia.

[img]

Dorobiono śruby mocujące pałąki do ramy.

[img]

Załatano błotnik. Od spodu wspawano osłonki przewodu tylnej lampki. Zreperowano tylną płetwę. Zamocowano i dopasowano zawias płetwy. Dopasowano długość pałąków aby płetwa dobrze się zamykała.

Wyklepano osłonkę tylnej lampki. Zaspawano niepotrzebne otwory. Wspawano wzmocnienia w osłabionych miejscach błotnika.

[img]

Wytoczono nity. Skontrolowano położenie elementów względem siebie. Zamocowano pałąk siodła. Zlikwidowano luzy mocowań tocząc specjalne śruby.

[img]

Błotniki gotowe.

Brakujące śruby:

mocowania błotników 5/16, 6 kompletów śruba, nakrętka

nakrętki 5/16 24 UNF, 8 szt.

śruby 1/4 28 UNF, 7 szt.

śruby 1/4 (UNC lub UNF) 14 szt.

nakrętka 3/8 24 UNF

nakrętki kołpakowe 1/220, 2 szt.

śruba 3/8 z nakrętką

nakrętka 3/8 24, 4 szt.

nakrętki 7/16 20, 4 szt.

kilka śrubek i nakrętek 5/32, 3/16 + gwintowniki