Junak M07 na pierwszy rzut oka nie wygląda zachęcająco. Rdza okazuje się jednak powierzchowna a prawie wszystkie podzespoły zachowane w stanie oryginalnym. Jednym słowem - tego Junaka nikt jeszcze nie rozbierał. Wyjęto jedynie silnik a resztę pozostawiono w stanie oryginalnym. Wątpliwości budzi jedynie zbiornik paliwa - przy tym numerze ramy powinien być raczej "garbaty". Lampa i stacyjka są z IFY BK (takie montowano w Junakach na początku produkcji) a podnóżki pasażera z WFM-ki.
![[img]](/file/jumak_m07/img_1.jpg)
Śruby , chociaż stare (pod klucz 14) odkręcają się bez większych problemów. Nad chromami nie ma się co zastanawiać - wszystkie do odnowienia.
![[img]](/file/jumak_m07/img_2.jpg)
Felgi, szprychy i piasty też zostaną pochromowane. Tym Junakiem właściciel specjalnie się nie najeździł. Nawet okładziny hamulcowe nie są mocno wydarte.
![[img]](/file/jumak_m07/img_3.jpg)
Części do chromowania uzbierało się całkiem spore pudło...
![[img]](/file/jumak_m07/img_4.jpg)
tych do ocynkowanie też jest niemało.
![[img]](/file/jumak_m07/img_5.jpg)
Piasty kół są w dobrym stanie. Trudno oprzeć się wrażeniu że pierwsze Junaki może i były niedopracowane ale wykonane były staranniej - stopień tandetności wykonania i montażu rósł razem z numerem seryjnym.
![[img]](/file/jumak_m07/img_6.jpg)
![[img]](/file/jumak_m07/img_7.jpg)
Silnik ma wszystkie cechy modelu M07. Na karterach brak nadlewu na osłonę łańcucha, środek malowany na czerwono, wlew skrzyni biegów odlewany a nie wkręcany, odma wyprowadzona na lewo, iskrownik mocowany czterema śrubami, brak mechanizmu kontrolki biegu jałowego.
![[img]](/file/jumak_m07/img_8.jpg)
![[img]](/file/jumak_m07/img_9.jpg)
![[img]](/file/jumak_m07/img_10.jpg)
Dekiel pompy mocowany ośmioma śrubami, inny filtr oleju.
![[img]](/file/jumak_m07/img_11.jpg)
Kosz sprzęgłowy pełny.
![[img]](/file/jumak_m07/img_12.jpg)
Odbłyśnik po regeneracji, ramka po chromowaniu.
![[img]](/file/jumak_m07/img_13.jpg)
Półki gotowe do założenia. Wszystkie śruby i nakrętki oryginalne.
![[img]](/file/jumak_m07/img_14.jpg)
Pochromowane obręcze z pochromowanymi piastami, bębnami i szprychami. W środku szczęki z oryginalnymi okładzinami - nie najeździł się tym Junakiem poprzedni właściciel.
![[img]](/file/jumak_m07/img_15.jpg)
![[img]](/file/jumak_m07/img_16.jpg)
Rama starego typu, bez wzmocnień główki i z wąskim tyłem.
![[img]](/file/jumak_m07/img_17.jpg)
Puszki pasują do siebie, jak na Junaka wręcz idealnie.
![[img]](/file/jumak_m07/img_18.jpg)
Charakterystyczna dla siódemki niepełna osłona łańcucha może i skraca żywotność łańcucha ale za to nie grzechocze.
![[img]](/file/jumak_m07/img_19.jpg)
Dobrze zachowany klakson PAL, Belma pojawiła się w tym miejscu nieco później.
![[img]](/file/jumak_m07/img_20.jpg)
Zbiornik paliwa to dzieło doktora Frankensteina. Oprócz fabrycznych spawów pokazujących jak powstawały pierwsze "garbate" baki, spawy ratujące zbiornik po kolejnych katastrofach. Pospawany jest dół, góra, bok, spód... i oczywiście cieknie z góry, z dołu, z boku... Dniówka spawania, dniówka klejenia i ze trzy dniówki szpachlowania.
![[img]](/file/jumak_m07/img_21.jpg)
![[img]](/file/jumak_m07/img_22.jpg)
Instalacja paliwowa lutowana z rurki, gaźnik AMAL.
![[img]](/file/jumak_m07/img_23.jpg)
Z tyłu lampka typu "żółwik".
![[img]](/file/jumak_m07/img_24.jpg)
![[img]](/file/jumak_m07/img_25.jpg)
![[img]](/file/jumak_m07/img_26.jpg)


