Od czegoś trzeba zacząć demontaż - czy uda się zdjąć znaczki z baku? Udało się.
Oryginalny lakier zachowany dookoła napisu Comet - naklejka jest oryginalna, oklejono ją przed malowaniem. Posłuży do wykonania nowej naklejki.
Pod deklami nie ma nic istotnego. W prawym jest zamocowany automat STOP-u. W lewym wstawiono wyłącznik wyglądający jak samodzielnie wykonane zabezpieczenie przed kradzieżą. Można było oczekiwać filtra powietrza a tymczasem filtr powietrza jest metalowy - siatkowy. Króciec za filtrem wygląda na element dorobiony. Warto byłoby sprawdzić co naprawdę było wewnątrz puszek.
Aluminiowe osłony silnika w dobrym stanie.
Silnik ma dobrą kompresję, skrzynia biegów działa, iskra jest nawet przy małych obrotach. Mechanizm przełączania biegów wymaga poprawienia - trzeba skasować wszystkie luzy.
Zarówno dźwignia zmiany biegów jak i dźwignia hamulca wymagają nowych tulei. Oryginalne, z tworzywa, są zniszczone - zatarte i zdeformowane.
Dolna część tylnego błotnika do naprawy blacharskiej.
W ramie do naprawy urwana śruba i ułamany uchwyt linki tylnego hamulca.
Mocowanie lusterka zdeformowało i wyrwało część chorągiewki - do spawania.
Zdemontowane części wypiaskowano.
Po piaskowaniu części poryto antykorozyjnym gruntem epoksydowym.
Elementy łożyska główki ramy są w dobrym stanie.
Obsady manetek wypiaskowano i przeznaczono do malowania na srebrno.
Elementy uznane za dobre wyczyszczono.
Szkło lampy posiada niewielkie odpryski ale nadaje się do użytku.
Klamki bez kulek na końcach - jedna z końcem ułamanym.
Popychacz dźwigni zmiany biegów z regulacją długości posiadał gumowe osłonki na końcach.
Na szybce licznika czas odcisnął się wyraźnie.
Można ją wymienić, ramka jest zaginana a nie zawalcowywana.
Osie kół i podnóżków OK, śruba wahacza do wymiany ze względu na uszkodzony gwint.
Odbłyśnik uszkodzony.
Klakson sprawny elektrycznie lecz membrana może być już wypracowana. Przydałby się schemat elektryczny, zazwyczaj klakson łączony jest do akumulatora a w przypadku jego braku (jak tu) np do baterii. Połączony do cewki albo nie będzie trąbił na wolnych obrotach albo się spali na wysokich.
Podnóżki mają dospawane pręty - pewnie otwór w gumie był za duży. Trzeba przymierzyć do nowych gum.
Linki zachowano na wzór. Linka przedniego hamulca nieoryginalna. Linka prędkościomierza ukręcona - przydałoby się kupić nową. Może kupić komplet aby pancerze były w takim samym kolorze.
Elementy podnóżków pasażera do ocynku, gumy do kupienia.
Elementy prawego napinacza do dorobienia. Śruba mocująca w ramie i nakrętka mają zniszczony gwint.
Elementy tylnej zębatki OK. Do wymiany łożysko.
Lagi przedniego zawieszenia proste i mało zużyte. Oringi i uszczelnienia można wymienić ale jeśli będą problemy ze znalezieniem identycznych to mogą zostać.
Bagażnik, szklanki przedniego zawieszenia i kierownica do chromowania.
W tylnym bębnie rdza i zatarty rozpierak. Łożyska oczywiście do wymiany czy trzeba zmieniać okładziny szczęk okaże się po zmontowaniu bębna na gotowo.
Szprychy do wymiany. Felgi bez większych uszkodzeń. Opony nadają się do dalszego użytkowania. Dętki do wymiany.
Elementy napędu prędkościomierza są wszystkie. Według wstępnej oceny zębatki powinny jeszcze podziałać, są z tworzywa a więc nienaprawialne.
Przedni bęben kompletny. Do wymiany szprychy i łożyska.
Wybrano oryginalne śruby które nadają się do dalszej eksploatacji. Można je ocynkować. Nakrętki i podkładki są typowe więc lepiej użyć nowych.
Rozpakowano zakupy.
Wykonano dokładną inspekcję silnika. Nie zdejmowano głowicy ani cylindra. Widoczne przez okno wylotowe pierścienie wykazują niewielki luz w rowkach. Spora ilość nagaru ale brak widocznych uszkodzeń. Kompresja dobra, iskra silna.
Elementy kopniaka wymieniono na dokupione nowe.
Stary element po przetoczeniu i nawierceniu posłużył jako mocowanie sprężyny kopniaka. Kopniak powraca na swoje miejsce i zamyka się bez zarzutu.
Silnik dokładnie wyczyszczono od zewnątrz. Wymieniono podkładki i nakrętki na nowe. Elementy aluminiowe wymyto i przepolerowano.
Złożono ramę z wahaczem. Śrubę wahacza wykonano nową (stara miała kiepski gwint).
Szpilkę łączącą podnóżki również wykonano nową, stara była spawana i krzywa.
Wytoczono nowe tulejki stopki centralnej.
Wyczyszczono elementy łożyska główki ramy i zmontowano półki przedniego zawieszenia.
Zamontowano nowe amortyzatory.
Tulejki na których mocowane są dźwignia hamulca i dźwignia zmiany biegów przetoczono. W dźwignie wciśnięto nowe tulejki.
Sprawdzono działanie dźwigni zmiany biegów.
Wstawiono do ramy silnik.
Dopasowano do siebie części osłony łańcucha, założono łańcuch i zamontowano osłonę do ramy.
Rozebrano i wyczyszczono gaźnik. Po złożeniu zamontowano z nową gumą i filtrem powietrza.
Złożono tylną piastę. Wymieniono łożyska, dorobiono elementy mocujące prawą stronę osi do ramy.
Dopasowano do ramy tylny błotnik i bagażnik.
Zamontowano do prawej pokrywy włącznik światła stop.
Zamocowano prawą pokrywę i dekiel. Dorobiono element łączący włącznik stop-u z pedałem hamulca. Zamontowano rurę wydechową.
Zamontowano tylną lampkę. Wstawiono nowy zamek w pokrywę schowka.
Wyczyszczono lusterko i jego mocowanie. Elementy mocowania nie są oryginalne.
Złożono manetki, dokupiona klamka ma kulkę na końcu, klamka sprzęgła jest bez kulki. Dotoczono śrubę prawej klamki.
Zmontowano przednie zawieszenie, reflektor i błotnik.
Reflektor ma nową ramkę, odbłyśnik i mocowanie żarówki. Szybka licznika jest nieco zżółkła i spękana. Może zostać wymieniona ale razem z ramką.
Kranik paliwa po odetkaniu i wyczyszczeniu jest sprawny.
Wyczyszczono elementy przedniego bębna i dekla. Złożono napęd prędkościomierza i sprawdzono jego działanie. Łożyska wymieniono na nowe.
Zamówiono szprychy. Po zapleceniu kół i ich przymierzeniu motocykl będzie można rozebrać do malowania.
Szprychy zamówiono. Dętki proponuję kupić nowe. Do wymiany także łańcuch napędowy - mogę kupić.
Pozostaje do decyzji.
Linki
W zasadzie do wymiany. Ewentualnie można zostawić linkę tylnego hamulca. Na pewno trzeba kupić linkę napędu prędkościomierza, resztę można kupić lub dorobić. Jeśli dorabiać to jakiego koloru ma być pancerz.
Manetki
Zostawiamy różne klamki czy lewa zostanie kupiona także nowa. Mocowania klamek są aluminiowe, można je zostawić bez malowania lub pomalować na srebrny kolor, taki jak dźwignie zmiany biegów i hamulca tylnego.
Mocowanie kierownicy
Aluminiowe, można zostawić, pomalować na srebrno lub czerwono z odsłoniętym napisem KTM.
Gumy
Do kupienia gumy manetek, podnóżków kierowcy i pasażera.
Śruby
Można zostawić te które były, można je ocynkować razem z elementami podnóżków pasażera i dźwigienkami. Można też zastąpić je śrubami z nierdzewki. Są to typowe śruby M6 i M8.
Wydech
Rura wydechowa w przyzwoitym stanie można ją pomalować lakierem żaroodpornym i jeszcze posłuży. Do chromu się nie nadaje. Tłumik chyba nie oryginalny, z wykwitami rdzy. Można go użyć ale trzeba przerobić pałąk mocujący i wygiąć rurę wydechową.
Zbiornik
Po wypłukaniu i usunięciu osadu nadaje się do użytku. Znaczki ma klejone a nie mocowane śrubkami. Czy w tylnej części ma być pozioma czarna kreska?
Klakson
Uszkodzony, trzeba kupić nowy.
Lusterko
Nie nadaje się do chromu. Można pomalować (kolor srebrny lub czerwony) lub zostawić chromowaną część z lusterkiem (punktowe wykwity rdzy) a pomalować jedynie pałąk. Czy ma być mocowane tak jak było do uchwytu lampy czy do kierownicy. Jeśli do kierownicy to może po prostu kupić nowe razem z mocowaniem.
Chromowanie
Do chromowania: bagażnik, kierownica, szklanki przedniego zawieszenia, klameczka ssania.
Instalacja elektryczna
Na kierownicy przełącznik świateł, klakson i chyba przycisk gaszenia silnika. Pod lampą wyłącznik świateł?
Przyczyną zerwania linki był nie tylko napęd w piaście - licznik także jest zatarty. Licznik rozebrano - i tak trzeba wymienić ramkę i szybkę.
Zatarł się wałek napędowy. Zaschnięty smar i kawałeczki aluminium unieruchomiły go w korpusie.
Po wyczyszczeniu wszystkich części licznik złożono z nową szybką, uszczelką i ramką.
Wyczyszczono i wypolerowano obręcze. Zapleciono i wycentrowano koła. Założono nowe opony i dętki.
W tylnym błotniku wspawano mocowania na śruby kanapy. Zamocowano ładnie obszytą kanapę i sprawdzono położenie kół względem błotników.
Dopasowano kształt pałąka mocującego tłumik i zamocowano tłumik wykorzystując oryginalne mocowanie. Dopasowano kształt rury wydechowej. Pospawano uszkodzony przód tłumika i dorobiono opaskę zaciskową. Tłumik wyczyszczono i wypolerowano.
Odcięto pospawane z prętów części podnóżków kierowcy i wspawano kwadratowe pręty pasujące do kupionych gum.
Sprawdzono czy motocykl równo stoi na podstawce centralnej.
Dorobiono blachy mocujące podnóżki pasażera.
Po skontrolowaniu całości rozebrano motocykl do malowania. Wysłano części do chromowania i cynkowania.
Po wyschnięciu części przystąpiono do finalnego montażu.
Złożono tył, wykonano instalację elektryczną, założono pochromowany bagażnik. Do skręcenia motocykla użyto oryginalnych ocynkowanych śrub. Zamontowano silnik i wydech.
Zmontowano główkę ramy i półki przedniego zawieszenia. Złożono lagi i pozostałe części przedniego zawieszenia. Kierownica i szklanki mają nowy chrom.
Zmontowano przednią lampę i osprzęt kierownicy. Brakuje jeszcze tylko zbiornika i bocznych dekli.
Dokupiona lewa klamka nie pasuje - jest inna niż prawa. Jej dolna część wchodzi do środka obsady.
Przygotowano do malowania zbiornik ale w ostatniej chwili zabrano go spod pistoletu. Zauważono małe przebarwienie podkładu pod zawalcowaniem blachy - ciec nie cieknie ale korozja robi swoje i jest to najbardziej narażone na rozszczelnienie miejsce.
Odczyszczono i odtłuszczono połączenie blach.
Rant pokryto epoksydową pastą naprawczą. To chyba wszystko co jeszcze można dla tego zbiornika zrobić.
Zbiornik pomalowano zgodnie z oryginalnym wzorem.
Wydrukowano naklejki i pomalowano klapki.
Zmontowano zbiornik, kranik paliwa nową uszczelką i filtr paliwa.
Założono kanapę i prawą pokrywkę. Dokupiono klakson 6v.
Motocykl uruchomiono i wykonano kilka próbnych jazd. Naciągnięto łańcuch , dokręcono śruby, sprawdzono szczelność instalacji paliwowej, działanie hamulców i skrzyni biegów, uzupełniono olej w silniku.
http://www.youtube.com/watch?v=E4XnT3bykq4
Sprawdzono działanie świateł.