Your web browser is too old or does not support JavaScript. This page will not display as intended.

KTM Comet

[img]

Od czegoś trzeba zacząć demontaż - czy uda się zdjąć znaczki z baku? Udało się.

[img]

Oryginalny lakier zachowany dookoła napisu Comet - naklejka jest oryginalna, oklejono ją przed malowaniem. Posłuży do wykonania nowej naklejki.

[img]

Pod deklami nie ma nic istotnego. W prawym jest zamocowany automat STOP-u. W lewym wstawiono wyłącznik wyglądający jak samodzielnie wykonane zabezpieczenie przed kradzieżą. Można było oczekiwać filtra powietrza a tymczasem filtr powietrza jest metalowy - siatkowy. Króciec za filtrem wygląda na element dorobiony. Warto byłoby sprawdzić co naprawdę było wewnątrz puszek.

[img]

[img]

[img]

Aluminiowe osłony silnika w dobrym stanie.

[img]

[img]

Silnik ma dobrą kompresję, skrzynia biegów działa, iskra jest nawet przy małych obrotach. Mechanizm przełączania biegów wymaga poprawienia - trzeba skasować wszystkie luzy.

Zarówno dźwignia zmiany biegów jak i dźwignia hamulca wymagają nowych tulei. Oryginalne, z tworzywa, są zniszczone - zatarte i zdeformowane.

[img]

Dolna część tylnego błotnika do naprawy blacharskiej.

[img]

W ramie do naprawy urwana śruba i ułamany uchwyt linki tylnego hamulca.

[img]

[img]

Mocowanie lusterka zdeformowało i wyrwało część chorągiewki - do spawania.

[img]

Zdemontowane części wypiaskowano.

[img]

Po piaskowaniu części poryto antykorozyjnym gruntem epoksydowym.

[img]

[img]

Elementy łożyska główki ramy są w dobrym stanie.

[img]

Obsady manetek wypiaskowano i przeznaczono do malowania na srebrno.

[img]

Elementy uznane za dobre wyczyszczono.

[img]

Szkło lampy posiada niewielkie odpryski ale nadaje się do użytku.

[img]

Klamki bez kulek na końcach - jedna z końcem ułamanym.

[img]

Popychacz dźwigni zmiany biegów z regulacją długości posiadał gumowe osłonki na końcach.

[img]

Na szybce licznika czas odcisnął się wyraźnie.

[img]

Można ją wymienić, ramka jest zaginana a nie zawalcowywana.

[img]

Osie kół i podnóżków OK, śruba wahacza do wymiany ze względu na uszkodzony gwint.

[img]

Odbłyśnik uszkodzony.

[img]

Klakson sprawny elektrycznie lecz membrana może być już wypracowana. Przydałby się schemat elektryczny, zazwyczaj klakson łączony jest do akumulatora a w przypadku jego braku (jak tu) np do baterii. Połączony do cewki albo nie będzie trąbił na wolnych obrotach albo się spali na wysokich.

[img]

Podnóżki mają dospawane pręty - pewnie otwór w gumie był za duży. Trzeba przymierzyć do nowych gum.

[img]

Linki zachowano na wzór. Linka przedniego hamulca nieoryginalna. Linka prędkościomierza ukręcona - przydałoby się kupić nową. Może kupić komplet aby pancerze były w takim samym kolorze.

[img]

Elementy podnóżków pasażera do ocynku, gumy do kupienia.

[img]

Elementy prawego napinacza do dorobienia. Śruba mocująca w ramie i nakrętka mają zniszczony gwint.

[img]

Elementy tylnej zębatki OK. Do wymiany łożysko.

[img]

Lagi przedniego zawieszenia proste i mało zużyte. Oringi i uszczelnienia można wymienić ale jeśli będą problemy ze znalezieniem identycznych to mogą zostać.

[img]

Bagażnik, szklanki przedniego zawieszenia i kierownica do chromowania.

[img]

W tylnym bębnie rdza i zatarty rozpierak. Łożyska oczywiście do wymiany czy trzeba zmieniać okładziny szczęk okaże się po zmontowaniu bębna na gotowo.

[img]

Szprychy do wymiany. Felgi bez większych uszkodzeń. Opony nadają się do dalszego użytkowania. Dętki do wymiany.

[img]

Elementy napędu prędkościomierza są wszystkie. Według wstępnej oceny zębatki powinny jeszcze podziałać, są z tworzywa a więc nienaprawialne.

[img]

Przedni bęben kompletny. Do wymiany szprychy i łożyska.

[img]

Wybrano oryginalne śruby które nadają się do dalszej eksploatacji. Można je ocynkować. Nakrętki i podkładki są typowe więc lepiej użyć nowych.

[img]