Motocykl IFA BK 350 przed renowacją. Widoczne ślady korozji na blacharce. Zapieczone zawieszenie przednie i suwaki. Brak podnóżka centralnego. Uszkodzone siedzenie kierowcy. Silnik niekompletny, noszący widoczne ślady przeróbek. Nieorginalna tylna lampa, brak dekli na bębnach.
Motocykl został rozebrany. Poszczególne elementy zostały poddane oględzinom i naprawione (zerwane gwinty, pęknięcia) a następnie wypiaskowane.
Do ramy dospawano brakujące mocowania stopki centralnej oraz odbojnik kopniaka.
Pierwszy złożony podzespół - tylne siodełko
Pomalowana rama, Szparunek namalowany również na części błotnika będącej integralną częścią ramy.
Gotowe do montażu elementy tylnego błotnika...
... i gotowy błotnik przedni.
Skrzynia biegów po wyczyszczeniu i wymianie łożysk.
Rama z zamontowanymi półkami, szklankami i czaszą lampy. Oryginalny licznik w całkiem dobrym stanie - wystarczyło wyczyścić i pomalować. Kompletny amortyzator skrętu.
Naciągnięcie na stelaż nowej gumy przedniego siedzenia wymagało nieco wysiłku - ale efekt jest całkiem dobry.
Elementy tylnego błotnika połączone w całość i zwieńczone siedzeniem pasażera.
Ostatni element blacharki - puszka.
Zmontowane przednie zawieszenie, teraz pozostaje czekać na chromy i silnik.
Szklanki pochromowane - można złożyć na gotowo tylne zawieszenie
Pochromowana kierownica - warto było.
Wyczyszczone bębny z nowymi łożyskami.
Instalacja na miejscu - można świecić i trąbić.
Silnik w ramie. Gaźniki i prądnica na swoich miejscach. W prądnicy zmieniono szczotki, zamiast oryginalnego mechanicznego regulatora napięcia zastosowano elektroniczny zamiennik. Wymieniono przerywacz i kondensatory.
Z bakiem motocykl dużo zyskuje na wyglądzie. Znaczki oryginalne z odświeżonym lakierem.
Po pierwszych próbach drogowych pozostaje regulacja i dopracowanie szczegółów. Koła na razie zastępcze - felgi czekają na pochromowanie.
Wszyscy narzekają na chromy i chromiarzy - ale chromowanej feldze nic nie dorówna. Szprychy i nyple z polerowanego ocynku, nowe opony.
Długo oczekiwana chwila - gotowe!