Poza przednim błotnikiem motocykl stanowi jedną całość. Zachowane resztki lakieru - dwa odcienie zielonego i białe szparunki.
![[img]](/file/tornedo/img_1.jpg)
Całość mocno skorodowana - nosi ślady licznych napraw. Typowe tylko przednie zawieszenie trapezowe.
![[img]](/file/tornedo/img_2.jpg)
Nietypowe piasty - to nie popularny F&S. Stopka centralna choć na pierwszy rzut oka wygląda na amatorską robotę po dokładnym obejrzeniu wygląda na produkcję dopasowaną do motocykla.
![[img]](/file/tornedo/img_3.jpg)
Rama w przedniej części zachowana bez uszkodzeń. Na główce oryginalny znaczek Tornedo.
![[img]](/file/tornedo/img_4.jpg)
![[img]](/file/tornedo/img_5.jpg)
![[img]](/file/tornedo/img_6.jpg)
![[img]](/file/tornedo/img_7.jpg)
![[img]](/file/tornedo/img_8.jpg)
![[img]](/file/tornedo/img_9.jpg)
W przedniej części zbiornika paliwa po obu stronach widoczne resztki białego napisu Tornedo.
![[img]](/file/tornedo/img_10.jpg)
Na karterach widoczne resztki orzełka.
![[img]](/file/tornedo/img_11.jpg)
Silnik przypomina trochę Sachsa (skrzynka biegów jest wręcz identyczna) ale rozbudowanego o nożny rozrusznik, trochę setkę NSU a trochę DKW.
![[img]](/file/tornedo/img_12.jpg)
Kartery są sildne i o dziwo nie uszkodzone. Połamane są prawie wszystkie żebra w głowicy i pokruszony kołnierz cylindra (na szczęście kanały pozostały całe).
![[img]](/file/tornedo/img_13.jpg)
Po usunięciu zabrudzeń widać jeszcze trzy nabite orzełki.
![[img]](/file/tornedo/img_14.jpg)
![[img]](/file/tornedo/img_15.jpg)
Ewentualne wątpliwości co do pochodzenia silnika rozwiewa nabity na kółku skrzyni biegów charakterystyczny znaczek.
![[img]](/file/tornedo/img_16.jpg)
Wyprostowano i pospawano ramę. Przymierzono bagażnik i tylny błotnik. Zmontowano bieżnie główki ramy i zmontowano trapez. Wymieniono wszystkie tulejki w zawieszeniu - stare były starte prawie do zera.
![[img]](/file/tornedo/img_17.jpg)
Przymierzono silnik do ramy. Wstępnie naprawiono elementy stopki centralnej i podnóżków kierowcy.
![[img]](/file/tornedo/img_18.jpg)
Przymierzono przedni błotnik. Pospawano zbiornik paliwa. Zabezpieczono spawy klejem od zewnątrz a wnętrze po odrdzewieniu pokryto lekierem do zbiorników. Dorobiono tylne mocowanie zbiornika. Przymierzono koła i dopasowano pałąki błotników.
![[img]](/file/tornedo/img_19.jpg)
Wykonano replikę puszki (oryginalna rozpadała się w rękach) wykorzystując oryginalne elementy zamknięcia. Felgi pomalowano zgodnie z oryginałem. Piasty wymagały kapitalnego remontu. Wstawiono nowe łożyska, dotoczono nowe osie i nakrętki. Przyklejono nowe okładziny i dorobiono dźwigienki hamulcowe.
![[img]](/file/tornedo/img_20.jpg)
![[img]](/file/tornedo/img_21.jpg)
Przymierzono elementy kierownicy oraz puszkę na baterie (zbiornik paliwa posiada oryginalne uchwyty na puszkę).
![[img]](/file/tornedo/img_22.jpg)
Ponownie rozebrano motocykl i pomalowano jego poszczególne części zgodnie z zachowanymi resztkami oryginalnego malowania.
![[img]](/file/tornedo/img_23.jpg)
Dorobiono brakujące śruby i ocynkowano. Zachowane oryginalne śruby wyczyszczono i również ocynkowano.
![[img]](/file/tornedo/img_24.jpg)
Dorobiono uchwyt tylnej lampki. Odnowiono tylnę lampkę i zamontowano na miejsce.
![[img]](/file/tornedo/img_25.jpg)
Naprawiono oryginalny pedał hamulca tylnego i dorobiono cięgno.
![[img]](/file/tornedo/img_26.jpg)
Poskładano wstępnie skrzynię biegów. Wstawiono nowe łożyska. Dorobiono nowy wodzik zmieniacza biegów. Zamontowano wał (jeszcze przed regeneracją) i przymierzono cylinder. Ze względu na uszkodzenia dolnej części cylindra zdecydowano dorobić kołnierz ustalający cylinder w karterach i pozwalający na uszczelnienie cylindra.
Wymieniono szpilki które miały za dużą średnicę i uszkodziły cylinder (oczywiście nie same - potrzebny był jeszcze zdeterminowany człowiek z młotkiem).
![[img]](/file/tornedo/img_27.jpg)
Ponieważ w silniku brakuje oryginalnego magneta postanowiono posłużyć się częściami z typowego magneta Bosch. Przetoczono koło magnesowe tak aby mieściło się w karterach i wykonano nową obsadę koła magnesowego. W replice pokrywy wykonano przetoczenie ustalające mocowanie cewki i przerywacza. Wykonano krzywkę przerywacza i zmontowano całość. Do końca nie było wiadomo czy starczy miejsca na wszystkie elementy i czy uda się odpowiednio zgrać koło magnesowe z wałem i krzywką. Z trudem ale się udało. Po przewinięciu cewki przetestowano zapłon - nic nie trze, iskra jest dość silna i stabilna.
![[img]](/file/tornedo/img_28.jpg)
![[img]](/file/tornedo/img_29.jpg)
Dorobiono replikę głowicy. Dorobioną pokrywę magneta przetoczono i wyczyszczono. Wykonano działającą replikę prądnicy prądu stałego.
![[img]](/file/tornedo/img_30.jpg)
Wymieniono zużyte zębatki łańcuchowe.
![[img]](/file/tornedo/img_31.jpg)
Zregenerowano stacyjkę i wykonano instalację elektryczną z przewodu w oplocie bawełnianym. Wykonano linki z pancerza w oplocie.
![[img]](/file/tornedo/img_32.jpg)
Zreperowano kopniak. Dorobiono elementy odprężnika. Poskładano gaźnik i wykonano instalację paliwową.
![[img]](/file/tornedo/img_33.jpg)
Dorobiono rączkę kulisy zmiany biegów i cięgno ze sprężynowym amortyzatorem.
![[img]](/file/tornedo/img_34.jpg)
![[img]](/file/tornedo/img_35.jpg)
Dorobiono rurę wydechową i zreperowano tłumik.
![[img]](/file/tornedo/img_36.jpg)
Wykonano replikę pojemnika na baterie i podłączono do instalacji. Dorobiono osłonę łańcucha.
![[img]](/file/tornedo/img_37.jpg)


