Your web browser is too old or does not support JavaScript. This page will not display as intended.

Zundapp DB 200 1936

[img]

Zundapp który najkrócej można scharakteryzować słowem ograbiony. Przed sprzedażą pozbawiono go wszystkiego co dało się odkręcić.

Brakuje prądnicy Noris, kierownicy z osprzętem, przedniej lamy, tylnej lampki, osłona łańcucha to nieudolna doróbka. Wykręcono śruby RIBE i zamiast nich wkręcono te rodem z supermarketu. Całość pociągnięto eleganckim czarnym lakierem razem z silnikiem (pewnie dźwignęło gazetę na wietrze podczas malowania).

Jak na model DE to nietypowy bak rodem z DB ale pasujący mocowaniami do ramy.

[img]

W dolnych częściach ramy uchowało się kilka oryginalnych śrub. Piasty małe (jak z niemieckiego mopeda), rama przystosowana do "rowerowych" napinaczy tylnego koła. Brak tylnej zębatki.

[img]

Silnik starego typu z odsłoniętym kołem zamachowym. Pod kołem zamachowym budzący grozę blaszany kołnierz. Jeśli silnik również padł ofiarą jakiegoś kolekcjonera/handlarza to remont nie będzie się opłacał. W takim pojeździe można się spodziewać legendarnego drewnianego tłoka.

[img]

A tu metoda błyskawicznego dopasowania wydechu - nacinamy kantówką - i gotowe!

[img]

Dół sztycy uszkodzony w dziwny sposób - albo furtka była za wąska albo istnieją myszy gryzące metal. Jak nie znajdzie się inna - do naprawienia.

[img]

W kołach niby oryginalne konusy ale gwinty przerabiane. A konusy w takim stanie że optymistę który myślał że będzie na nich jeździć powinno się od razu zatrudnić w Ministerstwie Finansów.

[img]

Tabliczka oryginalna, numery zgodne z numerami ramy i silnika. Czy na pewno okaże się po piaskowaniu ramy.

[img]

Silnik stanął na tłoku. Blaszany kołnierz wykonany z resztek puszki to tylko nieudane udoskonalenie. Środek silnika w dobrym stanie. Cylinder starego typu z wąskimi oknami. Dziwnie mało zużyty. Tłok dorabiany, popękany w okolicach sworznia. Za to pierścienie mocno zużyte. Ślady wskazują że prace remontowe koncentrowały się na cylindrze.

[img]

Dół silnika kompletny, zużyty ale bez uszkodzeń. Wszystkie elementy posegregowano i przeznaczono do dokładnego wyczyszczenia i skontrolowania.

[img]

Kartery wstępnie umyto i usunięto z nich stare łożyska i uszczelnienia.

[img]

Z cylindra usunięto nagar. Cylinder i głowicę wypiaskowano. Cylinder pomalowano lakierem żaroodpornym. Gniazdo świecy w głowicy do wymiany.

[img]

Rozebrano stopę korbowodu i wyczyszczono jej elementy.

[img]

Dokładnie wyczyszczono kartery. Wciśnięto nowe łożyska. Wyczyszczono elementy skrzyni biegów.

[img]

Złożono kartery i sprawdzono działanie skrzyni biegów. Zmontowano sprzęgło. Tarcze sprzęgłowe mają nowe korki. Silnik jest mało zużyty za to przeżył dwie tragedie. Jedna nastąpiła w skrzyni korbowej - coś tam wpadło lub się odłamało i unieruchomiło silnik. Potem silnik wyremontowano ale znów nie miał szczęścia - tym razem zatarł się tłok.

[img]

Przetoczenia wymagało koło zamachowe, tłok jest do wymiany. Poza tym silnik jest kompletny. Kopniak i dźwigienki do chromowania.

[img]

[img]

Karoserię motocykla rozebrano i przygotowano do piaskowania (musi nieco spaść temperatura).

[img]

Oryginalne elementy w dobrym stanie przeznaczono do chromowania.

[img]

Karoseria wypiaskowana i zabezpieczona gruntem antykorozyjnym.

[img]

Karoserię wstępnie złożono. Wykonano naprawę blacharską błotników. Dopasowano pochromowane części. Naprawiono mocowanie sprężyny trapezu.

Sporządzono listę części do kupienia.

[img]

Zmontowano gumy baku. Dopasowano popychacz zmiany biegów, dorobiono sworzeń. Naprawiono dźwigienkę zmiany biegów (po stronie silnika, tulejka + spawanie pęknięć). Sprawdzono działanie skrzyni biegów.

[img]

Wyprostowano trapez który nosił wyraźnie ślady zderzenia z jakąś przeszkodą. Złożono łożysko główki ramy. Wytoczono dystanse wahaczyków. Wytoczono nity przedniego błotnika.

[img]

W przedniej piaście wytoczono gniazda pod łożyska maszynowe. Wytoczono nową oś. Złożono dekiel ze szczękami hamulcowymi. Dokupiono pasujący do piasty F&S napęd VDO. Dorobiono mocowanie dekla do trapezu. Dorobiono uchwyty linek przedniego hamulca.

[img]

Zmontowano rolgazy i klamki. Dorobiono podkładki mocujące kierownicę w półce.

[img]

Sprawdzono dokupiony klakson - działa - i rozebrano. Po wyczyszczeniu przeznaczono do malowania.

[img]

Rozebrano i wyczyszczono tylną lampkę. Dorobiono mocowanie lampki do błotnika.

[img]

Wytoczono w tylnej piaście gniazda pod łożyska maszynowe. Wytoczono nową oś. Złożono dekiel. Wytoczono dystanse osi i uchwyt pręta hamulcowego.

[img]

Naprawiono pręt podnóżków. Podnóżki (oryginalne) wyprostowano. Dorobiono tuleje dystansowe i tulejkę oraz ogranicznik dźwigni zmiany biegów. Dorobiono pręt hamulcowy.

[img]

Założono dokupioną zębatkę zdawczą i dorobiono sworzeń dźwigni sprzęgła.

[img]

Zamontowano tylną zębatkę i napinacze łańcucha. Założono łańcuch i sprawdzono ustawienie piasty.

[img]

Motocykl czeka na zamówione szprychy. Niektóre elementy (puszka, lampka, siodło) są zdemontowane do lakierowania.

[img]

Zapleciono szprychy w przednim kole, wycentrowano i założono nową oponę.

[img]

Złożono tylne koło. Do przymierzenia zostały już tylko wydechy i motocykl może trafić do lakierowania.

[img]

Polakierowany i złożony. Brakuje prądnicy i przedniej lampy.

[img]

[img]

Zmontowano siodło.

[img]

Dopasowano wydechy - przerobienia wymagały mocowania do cylindra i wieszaki.

[img]

Złożono gaźnik który przeszedł niemało (inwalida z licznymi protezami) ale ciągle ma jeszcze szansę na zadziałanie. Jak już dźwignie się z fotela to pewnie jeszcze zafunkcjonuje ale gdy potrzebne będą wolne obroty to zapadnie w drzemkę i zapomni o silniku.

[img]

Zdemontowano dokupioną prądnicę. Wyczyszczono wirnik, sprawdzono komutator - pasuje.

[img]

Zdemontowano cewki wzbudzenia. Wyczyszczono obudowę. Usunięto stare przewody i mechaniczny regulator napięcia. Dolutowano końcówki cewek wzbudzenia i wyprowadzono na zewnątrz. Sprawdzono cewki - jak na razie działają.

[img]

Samodzielny i samobieżny. Od tyłu mógłby uchodzić za gotowy. Brakuje instalacji elektrycznej i przedniej lampy.

[img]

[img]

[img]