![[img]](/file/zundapp_kk_200/img_1.jpg)
Bardzo ładnie zachowany oryginał. Fabryczny komplet "na chodzie". Modyfikacje wykonane przez właściciela służyły najpierw poprawie funkcjonalności - pogłębione błotniki a potem utrzymaniu go przy życiu - nowoczesny przełącznik świateł, kable, linki.
Nie obyło się również bez prób upiększenia - nałożono pędzlem seledynową farbę bez rozbierania motocykla.
Ponieważ silnik jest w dobrym stanie zdecydowano na jego przetestowanie przed demontażem motocykla. Zdjęto wszystkie zbędne elementy blacharki.
Przed uruchomieniem silnika sprawdzono stan instalacji paliwowej i elektrycznej.
![[img]](/file/zundapp_kk_200/img_2.jpg)
Zbiornik w środku jest w dobrym stanie z czystym paliwem. Kranik i gaźnik do przeglądu.
Instalacja elektryczna do usunięcia - nie nadaje się do użytku. Była naprawiana przez dolutowywanie nowych fragmentów kabli do starych, kruchych i rozlatujących się w palcach.
Sprawdzono również wstępnie stan kół. Tylne tylko niedokręcone. W przednim do naprawy gwinty osi. Niestety brakuje też zębatki napędu prędkościomierza.
![[img]](/file/zundapp_kk_200/img_3.jpg)
Najwięcej pracy poprzedni właściciel poświęcił akumulatorowi. Pomalował go na czarno, przykleił do silnika silikonem, przykrył dekielkiem z dykty oraz gumy i przywiązał do ramy solidnym paskiem gumy. Olej, paliwo i ciepło silnika uczyniły z akumulatora rodzaj huby trudnej do usunięcia.
Motocykl wstępnie umyto, i poddano odsłonięty silnik oględzinom. Mycia nie wytrzymał lakier (pewnie był ekologiczny, nieszkodliwy dla dzieci) i powstały modne obecnie przecierki.
![[img]](/file/zundapp_kk_200/img_5.jpg)
Zdjęto głowicę aby choć w przybliżeniu ocenić stan silnika. Cylinder jest już nieco wytarty. Tłok ma za duży luz ale gładź jest w dość dobrym stanie. Pod głowicą brakowało uszczelki. Silnik stał dość długo nieużywany. Potem został wyczyszczony i na krótko uruchomiony.
![[img]](/file/zundapp_kk_200/img_4.jpg)
Cylinder jest po drugim szlifie.
![[img]](/file/zundapp_kk_200/img_6.jpg)
Gniazdo świecy było naprawiane a potem poprawiane - docelowo do poprawy.
![[img]](/file/zundapp_kk_200/img_7.jpg)
Zdjęto tylne koło i dyfer. Dyfer umyto o wyczyszczono. Nie wykazuje luzów - wszystkie śruby, uszczelki i podkładki oryginalne. W środku resztki oleju - zachowany w doskonałym stanie.
![[img]](/file/zundapp_kk_200/img_8.jpg)
Umyto, wyczyszczono i skontrolowano elementy wałka kardana i tylnego hamulca. Okładziny hamulcowe do wymiany. Oryginalne śruby po przegwintowaniu nadają się do użytku poza dwiema śrubami mocującymi piastę do dyfra.
![[img]](/file/zundapp_kk_200/img_9.jpg)
Oryginalna cewka zapłonowa w dobrym stanie. W miejscach mocowania osprzętu do ramy widać resztki oryginalnego, czarnego lakieru.
![[img]](/file/zundapp_kk_200/img_10.jpg)
Zdemontowano i oczyszczono klamki i rolgazy. Klamki w doskonałym stanie, lewy rolgaz też. Prawy do wymiany - był naprawiany, ma ułamany suwak.
![[img]](/file/zundapp_kk_200/img_11.jpg)
Dawno nie widziałem oryginalnego gaźnika w tak dobrym stanie. Mało zużyty, zadbany - jedynie dekielek komory pływakowej nie od kompletu.
![[img]](/file/zundapp_kk_200/img_12.jpg)
Zdemontowano stacyjkę. Kompletna i sprawna - jedynie kluczyk z gwoździa psuje efekt.
![[img]](/file/zundapp_kk_200/img_13.jpg)
Licznik bębenkowy wizualnie ładny ale zatarty. Wymagał rozebrania i wyciśnięcia głównego wałka co zakończyło się powodzeniem.
![[img]](/file/zundapp_kk_200/img_14.jpg)
Przygotowano miejsce na akumulator. Usunięto nieoryginalne elementy mocowania. Przywrócono półce akumulatora oryginalny kształt.
![[img]](/file/zundapp_kk_200/img_15.jpg)
W zbiorniku czysto - świeże paliwo i brak rdzy. Wyczyszczono więc zbiornik mechanicznie zamiast piaskować. Sprawdzono szczelność - jest OK.
![[img]](/file/zundapp_kk_200/img_16.jpg)
Rozebrano blacharkę. Oddzielono oryginalne elementy, śruby i nakrętki.
![[img]](/file/zundapp_kk_200/img_17.jpg)
Odcięto dospawane do błotników "fartuchy". Wyprostowano pałąki błotników. Z płetwy tylnego błotnika usunięto przerdzewiałe zawinięcie.
![[img]](/file/zundapp_kk_200/img_18.jpg)
![[img]](/file/zundapp_kk_200/img_19.jpg)
Zdemontowaną blacharkę wypiaskowano, pospawano i zabezpieczono gruntem antykorozyjnym.
![[img]](/file/zundapp_kk_200/img_20.jpg)
Zakupiono prawy rolgaz i zamontowano. Dorobiono nowe linki w oplocie bawełnianym.
![[img]](/file/zundapp_kk_200/img_21.jpg)
Sprawdzono przerywacz i ustawiono zapłon.
![[img]](/file/zundapp_kk_200/img_22.jpg)
Nakładkę zbiornika i emblematy ramy wysłano do chromowania.
Wykonano mocowanie akumulatora, naprawiono kranik. Przygotowano motocykl do przetestowania silnika.
![[img]](/file/zundapp_kk_200/img_23.jpg)
Sama przyjemność - nic się nie obedrze, wszystkie elementy motocykla łatwo dostępne. Silnik dotarty więc się nie przegrzewa nawet w upał, gaźnik w doskonałym stanie, skrzynia biegów przełącza się jak samochodowa. Niestety prądnica nie ładuje - do rozebrania i przeglądu. Stary poczciwy regulator mechaniczny może i ciekawie wygląda ale pewnie zostanie zastąpiony elektronicznym.
http://www.youtube.com/watch?v=pqhV44WGiCE
Dopasowano kształt tylnego błotnika. Naprawiono płetwę. Pałąkowi płetwy przywrócono pierwotny kształt.
![[img]](/file/zundapp_kk_200/img_24.jpg)
Naprawiono przedni błotnik, jego mocowanie i pałąki. Całość złożono.
![[img]](/file/zundapp_kk_200/img_25.jpg)
Motocykl rozebrano. Silnik dokładnie wyczyszczono, cylinder pomalowano lakierem żaroodpornym.
![[img]](/file/zundapp_kk_200/img_26.jpg)
Zdemontowano dźwigienki przeznaczone do chromowania. Naprawiono mocowania dekla kopniaka do skrzyni biegów (brak kołków, urwane gwinty).
![[img]](/file/zundapp_kk_200/img_27.jpg)
![[img]](/file/zundapp_kk_200/img_28.jpg)
Pochromowano nakładkę na zbiornik i emblematy.
![[img]](/file/zundapp_kk_200/img_29.jpg)
Pomalowano elementy motocykla. Przed malowaniem skontrolowano wypiaskowaną ramę - kilka pęknięć wymagało naprawy.
![[img]](/file/zundapp_kk_200/img_30.jpg)
Pochromowano części i rozpoczęto składanie motocykla.
![[img]](/file/zundapp_kk_200/img_31.jpg)
Pomalowano ramę.
![[img]](/file/zundapp_kk_200/img_32.jpg)
Zamontowano chromowane dźwignie - silnik gotowy do montażu w ramie.
![[img]](/file/zundapp_kk_200/img_33.jpg)
Poskładano podzespoły motocykla.
![[img]](/file/zundapp_kk_200/img_34.jpg)
Do ramy wstawiono silnik i rozpoczęto montaż osprzętu silnika.
![[img]](/file/zundapp_kk_200/img_35.jpg)
Złożono przednie zawieszenie. Wymieniono tulejkę trapezu. Zmontowano dyfer, gaźnik, kierownicę i linki.
![[img]](/file/zundapp_kk_200/img_36.jpg)
Założono błotniki i przykręcono pozostałe elementy karoserii.
![[img]](/file/zundapp_kk_200/img_37.jpg)
Złożono piasty i dekle. Zamówiono nowe szprychy. Zapleciono i wycentrowano tylne koło.
![[img]](/file/zundapp_kk_200/img_38.jpg)
Naprawiono i złożono przednią piastę, zapleciono koło.
![[img]](/file/zundapp_kk_200/img_39.jpg)
Zmontowano oryginalną stacyjkę, wstawiono kontrolkę ładowania i zamontowano licznik.
![[img]](/file/zundapp_kk_200/img_40.jpg)
Wykonano instalację elektryczną.
![[img]](/file/zundapp_kk_200/img_41.jpg)
Rozebrano i wyczyszczono elementy prądnicy. Często stan faktyczny prądnicy jest lepszy niż jej wygląd. Tym razem było odwrotnie. Zbutwiała izolacja i zetlałe przewody wymagały wymiany. Naprawy wymagał także obluzowany szczękotrzymacz.
![[img]](/file/zundapp_kk_200/img_42.jpg)
![[img]](/file/zundapp_kk_200/img_43.jpg)
Wyczyszczono i przymierzono oryginalne wydechy. Lewy wymaga małych naprawa i nowego mocowania do ramy.
![[img]](/file/zundapp_kk_200/img_44.jpg)
Zamówiono nowe kolanka. Wykonane dokładnie według oryginałów zmontowano z oryginalnymi tłumikami.
![[img]](/file/zundapp_kk_200/img_45.jpg)
Podłączono elektroniczny regulator prądnicy i przetestowano instalację elektryczną.
![[img]](/file/zundapp_kk_200/img_46.jpg)
Gotowy motocykl sprawdzono w ruchu - bez zarzutu.
![[img]](/file/zundapp_kk_200/img_47.jpg)


